vrijdag 5 februari 2010

wie zoekt die vindt (zelfs dingen die hij niet zocht)

Ik begin met een bekentenis, ik vond de aquabrowser van zoeken.be maar niets... Veel te veel toeters en bellen, als ik op zoek ben naar een fysiek boek dat ik kan lenen in mijn eigen bib heb ik al die info-overload niet nodig. De bomen en het bos, je kent het wel. Ik denk eerlijk gezegd, dat een groot deel van de bibgebruikers deze mening (nu nog) deelt.

In het kader van deze cursus heb ik nu eens de tijd genomen om de handleiding en de faq's te lezen en daarbij heb ik toch een aantal handige functionaliteiten ontdekt :-) Zo heb ik een rss-feed gecreƫerd die mij attendeert op alle nieuwe Nederlandstalige fantasyboeken voor volwassenen. De feeds lees ik via een aparte reader 'collectievorming' op mijn eigen igoogle pagina. De boeken die ik interssant vind, kan ik in mijn eigen fantasylijst plaatsen op zoeken.be en rechtstreeks bestellen via onze boekenbankaccount. Helemaal web 2.0!

1 opmerking:

  1. Bekentenissen, dat hebben we graag, vooral als ze overslaan in enig enthousiasme ;-)

    BeantwoordenVerwijderen